Колегія Мінтрансзв’язку схвалила проект концепції Державної програми реформування залізничного транспорту України.
31 жовтня 2006 року на колегії Мінтрансв’язку України було схвалено проект концепції Державної програми реформування залізничного транспорту України для подальшого представлення його, згідно з регламентом, на розгляд Кабінету Міністрів України. Проект концепції презентував на засіданні генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак.
Наразі, згідно з рішенням колегії Мінтрансзв’язку, Укрзалізниця має продовжити процес узгодження та доопрацювання концепції з причетними міністерствами та відомствами, зокрема з Міністерством економіки, Міністерством фінансів та Антимонопольним комітетом, які висловили свої зауваження та пропозиції. Проект Концепції погоджено в першому читанні Міністерством праці та соціальної політики, Фондом державного майна України та Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.
„На першому етапі узгодження концепції ми отримали окремі зауваження та пропозиції від причетних міністерств та відомств, які будуть частково враховані. Але є низка принципових зауважень, з якими не можна погодитися”, – зазначив заступник генерального директора Укрзалізниці Анатолій Лашко.
Зокрема, за його словами, Мінекономіки вважає, що корпоратизація має проводитися на першому етапі реформування (2006-2008 рр.) шляхом розділення галузі залізничного транспорту на інфраструктурну вантажну і пасажирську складові та об’єднання цього комплексу у рамках холдингу. Водночас Анатолій Лашко наголосив, що створення холдингу, згідно з концепцією, можливе лише на завершальному, третьому етапі (2011-2015 рр.).
„На першому етапі це неможливо зробити ні з об’єктивних, ні з суб’єктивних причин”, – наголосив Анатолій Лашко.
Ще два принципових моменти, з якими не погоджуються фахівці Укрзалізниці: це пропозиція Мінекономіки щодо виключення з концепції реформування будь-якої згадки про перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, а також всього комплексу заходів, що стосуються удосконалення тарифної системи.
„На жаль, деякі наші колеги з суміжних міністерств бачать лише цифри, але не бачать людей, які стоять за цим, обсягів перевезень, безпеки руху. Якщо проводити реформу такими темпами, як пропонує Мінекономіки, це призведе до скорочення обсягів перевезень та великих соціальних протестів. В бюджеті не знайдеться коштів для компенсації різниці ринкової вартості квитків для пасажирів. Росія йде до цього 5 років. Вважаю, що за такий період і ми будемо готові до цього, – зазначив міністр транспорту та зв’язку України Микола Рудьковський.
Робота над концепцією реформування залізничної галузі триватиме й надалі. Зокрема, Мінтрансзв’язку та Укрзалізниця створять постійно діючу робочу групу, яка займатиметься підготовкою необхідних для прийняття концепції постанов Уряду та законопроектів для внесення у Верховну Раду України. Також у ході засідання колегії генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак запропонував провести в КМУ спільне засідання, за участю всіх зацікавлених міністерств, яке дозволить обговорити концепцію та прийняти єдиний напрямок, а відтак швидше реалізувати завдання, поставлене Кабінетом Міністрів України.
Генеральний директор Укрзалізниці також повідомив, що у листопаді цього року планується провести круглий стіл з питань реформування галузі за участю науковців, фахівців залізничного транспорту та засобів масової інформації.