31 жовтня 2006 р. в Міністерстві транспорту та зв’язку України під головуванням Міністра транспорту та зв’язку Миколи Рудьковського відбулося засідання Колегії з питань роботи транспортно-дорожнього комплексу та галузі зв’язку за 9 місяців 2006 року.
Під час засідання звітував керівник Державної адміністрації залізничного транспорту України Козак В.В. про питання концепції реформування залізничного транспорту.
На теперішній час до сфери управління Укрзалізниці входять 6 залізниць: Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна, Придніпровська.
В Концепції, проект якої розглядається, враховано досвід реформування залізниць Російської Федерації, Казахстану, Польщі, Німеччини та інших країн Європи і особливості, притаманні Україні.
В основу проекту закладено головні принципи здійснення реформ:
• формування єдиної системи залізничного транспорту України та державної власності на 100% акцій створюваної Державної акціонерної компанії «Українські залізниці»;
• розподіл функцій державного управління, які передаються Мінтрансзв’язку, і господарського управління залізничним транспортом, які передаються господарюючому суб’єктові – ДАК «Українські залізниці»;
• збереження державного контролю за діяльністю залізничного транспорту;
• розподіл у системі залізничного транспорту природно-монопольних і конкурентного або потенційно конкурентного секторів. Державне регулювання тарифів і цін на послуги зберігається в монопольному секторі і зменшується там, де є конкуренція. Законодавчо обмежуються можливості ДАК щодо розпорядження майном, віднесеним до інфраструктури;
• забезпечення доступу компаній-перевізників різних форм власності до виробничої інфраструктури залізничного транспорту на недискримінаційній, рівноправній основі, розвиток ринкових відносин у сфері вантажних та пасажирських перевезень, наданні ремонтних та інших послуг;
• виділення із системи залізничного транспорту частини допоміжних та обслуговуючих підрозділів залізниць із наступною передачею їх у комунальну власність або на приватизацію;
• підвищення соціальної захищеності працівників залізничного транспорту, розробка разом із профспілками та прийняття галузевої програми по даному питанню;
• збереження у складі господарюючого суб’єкта, якому передаються функції господарського управління залізничним транспортом, об’єктів соціальної сфери, які сприяють створенню умов для забезпечення безпеки руху й охорони праці, формуванню кадрового потенціалу й відносин соціального партнерства.
Обов’язковими умовами проведення реформ в галузі є:
• забезпечення керованості, безперебійності, сталості функціонування залізничного транспорту, безпеки руху поїздів і екологічної безпеки;
• виконання перевезень для державних потреб, у тому числі для забезпечення обороноздатності і національної безпеки держави;
• забезпечення повного відшкодування економічно обґрунтованих витрат і розширеного відтворення за рахунок необхідного рівня тарифів і дотацій з бюджетів, поступової ліквідації перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних.
Реформування передбачається здійснити протягом десяти років з виділенням трьох основних етапів:
На першому етапі (2006-2008 роки) мають бути сформовані законодавчі основи та проведені організаційні заходи щодо розмежування державних та господарських функцій. Законодавчі акти, що регламентують діяльність залізничного транспорту, необхідно привести у відповідність до чинного законодавства України. Зокрема, мають бути прийняті Закон України «Про особливості корпоратизації підприємств залізничного транспорту», внесені зміни та доповнення до Закону України «Про залізничний транспорт» та цілого ряду інших законодавчих актів (всього понад 10).
Головним підсумком першого етапу структурної реформи буде створення ДАК «Українські залізниці».
На другому етапі реформування (2008-2010 роки) проводиться організаційне розмежування природно-монопольного і конкурентних видів діяльності залізниць, шляхом виділення з них у безпосереднє підпорядкування компанії структурних підрозділів, що здійснюють вантажні та пасажирські перевезення, ремонт локомотивів, вагонів, колій, об’єктів і споруд тощо, створюються умови для поступового скорочення перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, розробляються організаційно-правові основи для розвитку конкуренції.
На третьому етапі реформування (2011-2015 роки) здійснюється повне розмежування управління інфраструктурою і перевезеннями, для чого передбачається: роздержавлення непрофільної діяльності, лібералізація тарифної системи у конкурентних видах діяльності, завершується створення фінансо-економічної моделі, яка чітко розмежовує і забезпечує прозорість фінансових потоків за видами діяльності.
Для підвищення ефективності організаційної роботи з реформування :
– в апараті Укрзалізниці створено Головне управління стратегії реформування залізничного транспорту та відповідні підрозділи на залізницях;
– при Укрзалізниці створена науково-методична Рада, до складу якої входять висококваліфіковані фахівці Укрзалізниці та окремих залізниць, а також провідні вчені Київського, Харківського та Дніпропетровського вищих навчальних закладів залізничного транспорту;
– розроблено та затверджено план першочергових заходів щодо реформування залізничного транспорту та створення Державної акціонерної компанії „Українські залізниці”;
– проводиться підготовча робота з розробки проекту Державної програми реформування залізничного транспорту та проектів відповідних законодавчих нормативних актів.
На теперішній час проект Концепції опубліковано в засобах масової інформації і погоджено з Фондом державного майна, Міністерством праці та соціальної політики, Держкомпідприємництва України.
я думаю что пример подобного реформирования хорошо можно рассмотреть на
примере пролетарской железной дороги (подьездние пути на донецкой дороге)
ни к чему хорошему как для страны так и для простых людей это не приведет
произойдет разграбления имущества Укрзализныци власть имущими
Це насправді а хорошою і ввічливою корисної частини інформації Інформації.
Я радий , що ви просто поділився корисне
інфо з нами. Будь ласка прожиток нам 777 інформований до дати, як це.
Дякую для спільного використання.
– Calator Прин Румунія .